Väntar på broms i tablettform!!!!! - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Väntar på broms i tablettform!!!!!

01 - 05.02.2009, 21:35

Var hos neurologen idag.
Vi har ju ännu inte kommit igång med min bromsmedicin av olika anledningar så han frågade idag hur jag ser på det. Jag sa att de åtta gånger som jag bokat tid för uppstart så har antingen någon dött eller så har jag blivit sjuk så jag vet inte om jag vågar bestämma en gång till.... Han skrattade!

MEN så pratade vi om broms i tablettform och han sa att det kommer förmodligen en ny medicin kring sommaren som släpps för "vanliga" patienter.
Så vi beslöt att ta en MR i maj och sedan vänta in den nya medicinen om inget speciellt händer innan dess.

Häftigt!!!!!

An1 Krona

02 - 05.02.2009, 21:40

jaha så den kommer att komma så snart ,va bra. men den ska man ta 3 ggr om dagen eller ??

anso

03 - 05.02.2009, 21:59

Oj, har ingen aning..... blev så himla glad att kanske slippa sprutorna så jag glömde fråga!

Men tabletter 3 g dagligen är bättre än en spruta per dag. Jag lovar!!!! : )

An1 Krona

04 - 05.02.2009, 22:16

Hej!

Visst e det bra om vi snart kan byta sprutorna mot tabletter!! Jippii! Hoppas de är superbra dessutom :-)

hälsningar Fidelie

Fidelie Krona

05 - 06.02.2009, 04:52

Det låter jo fantastiskt, frågar ni mig. Inte nog med att få ett besjed att du har en sjukdom, du måste ochså ta SPRUTOR mot skiten(kan vi kalla MS för skit, jaaa),
allvarligt så blir jo livet med skiten mycket lättare med tabletter, tar själv Tysabri, fast det bara en gång i mnd. i droppform, tyckte det var lättare att bli stucken av någon annan, har vell skapat en sprutfobi efter den tiden jag tog Avonex... Så jag tror att vi kommer att få ett friare liv efter att tabletterna kommer, jag knaprar heller tabletter, om de så vill 10 ggr, pr. dag än tar de här sprutorna, usssj, ja, hoppas ni förstår...
1000 tabletter från glensan, eller var det kramer?

glenn Krona

06 - 06.02.2009, 08:45

Hej!

Jag var igår hos min neurolog. Vi diskuterade min behandlig då jag svarade på Rebif och Copaxone med svåra biverkningar.

Vi kom överens att jag kommer att testa Avonex tills bromsmedicin kommer i tablettform. Då sa han att det kommer först 2010.

Vi får väl hoppas att det snart blir verklighet, så man slipper dom "osexiga" stick, bl. annat :)

Må väl
//PP

takeMS

07 - 06.02.2009, 09:05

Hej!
Jag var hos min ms-sköterska för en månad sen och hon sa också att tabletterna skulle komma nån gång under 2010.
Jag hoppas att det blir snabbare, de jag funderar på är hur biverkningarna kommer att bli. Det kan ju vara ganska besvärliga biverkningar av sprutorna.
Men jag hoppas att det blir bättre av tabletterna.

sussie1

08 - 06.02.2009, 11:16

Hej An1

Vill inte dämpa din glädje över tabletter, men jag tror din läkare fått det lite om bakfoten.
Första tablettenvarianten kommer det tillverkande företaget att ansöka om tillstånd för försäljning i Europa och USA till sommar 2009.
Sedan hur snabbt den kommer ut på marknaden efter ett godkännande, det är en administrativ fråga...

//Ace

Ace Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 295

Diskussionsinlägg: 62006

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet