Växlande skov... - Multipel Skleros forum - Symtom vid MS

MS-portalen - platsen för dig med MS

Växlande skov...

01 - 03.09.2010, 08:58

Hej på er! Är det någon annan där ute som har ett skov som växlar väldigt i karaktär? Det gör mig galen! Ea stunden är det pirr i fötterna, andra stunden muskelsmärtor i låren, sen kommer det muskelryckningar helt plötsligt. Vet inte vad nästa drag är... Försökte stretcha musklerna igår men vaknade då upp med världens smärtor inatt... Suck...

Jempa

02 - 03.09.2010, 09:47

Hej Jempa..
Så har jag för jämnan utan att ha skov. Det händer saker hela tiden i kroppen som gör att man kan bli tokig för mindre.
Jag har inte skovformen utan får leva med att det är så här...
kramis
Irran

irran

03 - 03.09.2010, 12:32

Usch vad jobbigt för dig! Jag har hittills "bara" haft besvär i 6 veckor men börjar helt klart fetledsna på detta. Det enda som hjälper någorlunda är att röra på sig har jag märkt. Men man måste ju få sova också...

Jempa

04 - 03.09.2010, 14:57

Hej..
Jag har oxå en massa konstigheter för mig rent kroppsligt.
Själv vet jag inte om det är på riktigt el om jag lurat mig själv iom att det flyttar runt hela tiden.
För 2 veckor sedan hade jag sån kramp i mina nerver ifrån ryggslutet o ner i benen, värst i höger, detta varade i 2 nätter o 1 dag.
Nu har jag jag nåt i höger hand som gör att jag törs inte hålla i en kniv, det funkar inte friktionsfritt hela tiden ... men jag är väldigt övertygad om att jag inte har ett skov o lyckas int få tag min sköterska heller, för lite korkade frågor ;))
Men jag inser ju att det kan ha med ms:en att göra när Irran säger ungefär samma sak..
Må gott

Gunilla_1967 Krona

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 3884

Användare online: 253

Diskussionsinlägg: 62003

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Vad är mest intressant på MS-portalen?

» Visa resultatet