Vet inte om jag orkar mer? - Multipel Skleros forum - MS-behandling

MS-portalen - platsen för dig med MS

Vet inte om jag orkar mer?

01 - 16.12.2009, 21:16

Har nu tagit Copaxone i drygt fyra veckor. Det har varit det ena efter det andra. När jag sluppit den ena biverkningen så har nästa kommit. Just u känner jag.... vet inte om jag orkar mer???

Sover inte på nätterna mer än 45 minuter i taget. Har ont så jag inte kan nudda varken lår eller mage. Har blåmärken så benen är svarta. Har kort stubin.... exploderat för inget! Är låg, tycker inget är kul längre. Har fått snuva och hosta som är kraftig en stund efter själva sprutan. Har allergi på armar och anklar. ja och lite annat smått och gott. Hur länge skall man testas??????
Ger jag upp för lätt?????

Må gott.... alla!

An1

02 - 16.12.2009, 21:32

Oj, vilken pärs du går igenom. Mådde jag som du skulle jag sluta med sprutorna direkt.

blomma

03 - 16.12.2009, 22:15

Hej!

Vet exakt vad du går igenom. Hade samma problem med Rebif, Avonex och Copaxone!

Krävde att få byta till Tysabri, tycker du ska göra detsamma.

I din situation hade jag slutat med Copaxone direkt och kontaktat neurologen.

Håll ut bara, du klarar det.

Kram på dig.

PP

Ladda ner filmen om CCSVI här web.comhem.se/...

takeMS

04 - 16.12.2009, 22:59

Nämen oj så jobbigt :-S
Kan inte annat än att hålla med de övriga.
Du borde få Tysabri och kanske ett samtal med neurologen om alternativ hjälp till din värk och problem med sömnen.
Jag är övertygad om att du kommer att må mycket bättre då.
Kräv en akuttid omgående.

Lycka till !
Vi finns här för dig :)

Marijah

05 - 16.12.2009, 23:34

Tack för era svar!
Nu känner jag mig lite mer peppad att ta tag i det. Jag är den där som aldrig vill ge upp, erkänna att jag mår pest..... ska klara det , ska fixa det.....

Men ja, det känns som om jag deckar på det här!
Tack som sagt för era svar, det hjälper mig!

kram på er!

An1

06 - 16.12.2009, 23:46

Bara för att förtydliga.... menar att jag inte vet om jag orkar mer broms!
Det tär på mig både fysiskt och psykiskt!

Må gott nu.... alla!!!

An1

07 - 17.12.2009, 02:03

ja du gumman, livet e en pärs men jag tror att vi som åker på denna "gulliga" åkomma som kallas MS, vi är ett släkte som orkar mer än de andra, själv har jag tagit/skutit/injeserat samma preparat i ca 8år, bl senaste uppehållet hade jag -02 och då vart jag med barn men några veckor efter förlossningen var det dags för nästa skov, så jag vågar ej göar fler uppehåll. försök bara se det lilla positiva i vardagen och jag har upptäckt att lite småsjuk humor e bra att ha och bjuda på sig själv. Hoppas att du får en bra Jul iaf. kram Pomlan @£€

pomlan

08 - 17.12.2009, 07:51

KRÄV Tysabri ! Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig. /Fredrik

Motin

Besöksräknare

Registrerade medlemmar: 2983

Användare online: 66

Diskussionsinlägg: 43121

Logga in på mötesplatsen

Verktyg

Månadens MS-fråga

Användningsmöjligheterna med mobiltelefoner ökar. Har du en så kallad "Smart Phone", mobil med stor display (typ Iphone eller annan)?

» Visa resultatet