Vet inte om jag orkar mer?
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 16.12.2009, 21:16 Har nu tagit Copaxone i drygt fyra veckor. Det har varit det ena efter det andra. När jag sluppit den ena biverkningen så har nästa kommit. Just u känner jag.... vet inte om jag orkar mer??? Sover inte på nätterna mer än 45 minuter i taget. Har ont så jag inte kan nudda varken lår eller mage. Har blåmärken så benen är svarta. Har kort stubin.... exploderat för inget! Är låg, tycker inget är kul längre. Har fått snuva och hosta som är kraftig en stund efter själva sprutan. Har allergi på armar och anklar. ja och lite annat smått och gott. Hur länge skall man testas?????? Må gott.... alla! |
|
|
02 - 16.12.2009, 21:32 Oj, vilken pärs du går igenom. Mådde jag som du skulle jag sluta med sprutorna direkt. |
|
|
03 - 16.12.2009, 22:15 Hej! Vet exakt vad du går igenom. Hade samma problem med Rebif, Avonex och Copaxone! Krävde att få byta till Tysabri, tycker du ska göra detsamma. I din situation hade jag slutat med Copaxone direkt och kontaktat neurologen. Håll ut bara, du klarar det. Kram på dig. PP Ladda ner filmen om CCSVI här web.comhem.se/... |
|
|
04 - 16.12.2009, 22:59 Nämen oj så jobbigt :-S Lycka till ! |
|
|
05 - 16.12.2009, 23:34 Tack för era svar! Men ja, det känns som om jag deckar på det här! kram på er! |
|
|
06 - 16.12.2009, 23:46 Bara för att förtydliga.... menar att jag inte vet om jag orkar mer broms! Må gott nu.... alla!!! |
|
|
07 - 17.12.2009, 02:03 ja du gumman, livet e en pärs men jag tror att vi som åker på denna "gulliga" åkomma som kallas MS, vi är ett släkte som orkar mer än de andra, själv har jag tagit/skutit/injeserat samma preparat i ca 8år, bl senaste uppehållet hade jag -02 och då vart jag med barn men några veckor efter förlossningen var det dags för nästa skov, så jag vågar ej göar fler uppehåll. försök bara se det lilla positiva i vardagen och jag har upptäckt att lite småsjuk humor e bra att ha och bjuda på sig själv. Hoppas att du får en bra Jul iaf. kram Pomlan @£€ |
|
|
08 - 17.12.2009, 07:51 KRÄV Tysabri ! Hoppas det ordnar sig till det bästa för dig. /Fredrik |