Vilka tabletter är på gång?
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 05.03.2010, 12:45 Hej, Jag har dålig koll på ev. kommande medicin i tablettform. Är det Cladribin och Ampyra (ev. felstavat) som är de två gällande eller finns det fler? Någon som vet vad som skiljer dem åt? Kram |
|
|
02 - 05.03.2010, 15:41 Hej Cillaa! Förutom dem som du själv nämnde så tror jag att jag läst här på portalen om tabletter som ska komma att ersätta en eller fler av de bromsmediciner som finns. Tabletterna har samma verkande substanser som de bromsmediciner som redan finns. Som sagt så tror jag, någon som vet om det är rätt? Hälsningar |
|
|
03 - 05.03.2010, 15:59 Det finns flera ute i olika studier. Fingolimod och Cladribin (Clarity-studien) är bromsmediciner. Ampyra - är ingen bromsmedicin men har påvisats hjälpa mot bl a gångsvårigheter (användes som fågelgift från början) Det finns fler, ex . Laquinimod Besök gärna min hemsida: www.tell-us.se/... |
|
|
04 - 08.03.2010, 16:39 Ok, tack för era svar! Det är alltså cancermediciner....maffiga biverkningar då kan jag tänka... Tjohej |
|
|
05 - 08.03.2010, 19:32 Hej! Jag deltar i en tablettstudie just nu.. tabletten har ingen nämn.. ACT28000 (kanske har fel.. har inte informationen bredvid mig). Den här tabletten har 70% skydd mot skov. Biverkningar som jag tror jag har känt av (tror inte att jag ha fått placebo) kände jag mest första dagen (yrsel, hjärtdip och lite andnöd). De gick över första dagen. Den enda sak som jag känner av nu är mardrömmar men vi vet inte om det är en biverkningen eller bara någonting som jag har just nu. Om det är en biverkning är jag förberedd att ta det om tabletten är så här bra. Jag fick ett skov förra juli, började tabletten okt-nov (minns inte exakt) och har varit skovfri sedan dess... den fungerar än så länge. Jag är nöjd:) |
|
|
06 - 08.03.2010, 22:31 Hej igen Cillaa! Besök gärna min hemsida: www.tell-us.se/... |
|
|
07 - 10.03.2010, 16:37 Det låter ju jättebra! Kram o tack! |
|
|
08 - 10.03.2010, 16:42 Ja det låter lite läskigt att de är cancermedicin men klart är det låg dos så:-) |