Vill ju ha fler...
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 08.04.2010, 09:43 Jag fick min MS-dignos okt09 och trodde livet var slut, tur att jag hade fel :-) Ev började min MS redan 98 då jag sökte för domningar i lår men valde att avboka mitt besök med neurologen för då mådde jag bra. OM det började 98 så kan man klassa den som benign MEN ingen vågar ju säga det till 100% även om det står starkt misstänkt MS redan 98 i journalen, nu var det ju inte det jag ville diskutera utan barn och era tankar och erfarenheter. Jag har 2 underbarar barn som är snart 7 och 4 år och var gravid med nr men det slutade i MA strax innan diagnosen sen började jag med broms (avonex) vilket jag verkligen ville. Nu till mina funderingar jag el vi vill fortfarande ha ett till barn men jag vet inte om jag vågar TÄNK om jag blir jättesjuk. Önskar gärna få veta hur ni som stått på broms länge mår idag?? Hur tänker ni andra ang barn, ngn mer i min situation?? Skulle gärna komma i kontakt med fler i min sitution i Stockholmsområdet, man känner sig ju ganska ensam även om mina vänner är underbara. Jag ska nu i april gå MS-kurs och hoppas ju träffa ngn likasinnad där. Det här verkar vara ett bra forum där det skrivs, i många forum är det så tyst. Må gott alla!!! |
|
|
02 - 08.04.2010, 13:42 Hej Sirap. |
|
|
03 - 08.04.2010, 19:21 Hej Kajsa15! Vad kul att du svarade :-) Ja, du hur ska man resonera?? Jag tänker ena dagen att jag borde nöja mig med mina 2 jag har som är en kille och en tjej samtidigt så vill jag ju få känna sparkar i magen, snusa på bebis och se ännu ett barn utvecklas. Jag önskar det vore så enkelt som min mamma säger å ena sidan tycker hon och tyckte innan jag fick min diagnos att jag borde nöja mig med2 som dessutom börjar bli stor (snart 7 och 4) Men som hon oxå säger - vill du ha fler barn så skaffa det, det andra löser sig längs vägen. Vet att hon skulle ställa upp så även min sambo men även om pengar inte är allt så är det han som tjänar på dem och om jag skulle bli dålig och måste va hemma blir det tight fast det löser sig oxå, nu i vintras när det var så kallt och mkt snö var det jobbigt att gå för mig och då hämtade och lämnade han nästan varje dag men jobbade ibland hemma på kvällarna. Vet du hur det är OM man har en liten bebis och får ett kraftigt skov och behöver hjälp kan man få "anställa" sin mamma då om det behövs?? hon har oxå ett jobb så att va borta från det flera månader skulle ju inte funka utan annan inkomst. På vilket sätt har sjukdomen ändrats sig sen du fick barn, jag borde ha en snäll om den satte igång redan 98 men just nu känns den inte så snäll tycker jag haft många skov på kort tid (4st sen juni :-() Har oxå fått höra att om man skaffat barn redan innan utan att man känt av ngt så är det bra men vet inte hur mkt sanning det ligger i det. Hur mår du idag, du har ju ändå stått på broms ganska länge och jag är väldigt intresserad av att veta hur ni mår efter en längre tid på broms. Jag vet verkligen inte hur vi ska göra, med skoven i bakhuvudet känns det inte så kul. Vill ju verkligen ha fler barn men vill oxå kunna ta hand om dem själv!! Ska på MS-kurs i slutet av april och hoppas komma därifrån fullärd och med ett beslut som känns bra. Jag hoppas det blir precis som du önskar, barn el inte vet hur svårt det här beslutet är som ju faktiskt påverkar än för resten av livet även om det är ett kärt besvär. LYCKA TILL!! |
|
|
04 - 10.04.2010, 07:06 Hej Sirap! |
|
|
05 - 10.04.2010, 14:48 Hej Kajsa!! Ja, du det är inte lätt det här med MS och att behöva planera sitt liv efter den, inget man vill direkt :-( Jag hade en riktig downdag i förrgår, det var nog första gången sen diagnosen Man börjar fundera på hur livet eg kommer se ut, jag är ju mest rädd att bli personlighetsförändrad vilket jag ändå hört inte hör till MS även om man kan bli lite glömsk och så. Hade jag bestämt mig för barn i förrgår hade det definitift blivit nej men sen går ju de mörka tankarna över, just nu mår jag ju ok fast jag känner mig just nu lite svagare i benen och har en domnad/svidande känsla på höft, halva magen och halva ryggen vet inte om det är ett nytt skov el inte men det är inte på några nya ställen iaf. Trötthetten har jag peppar, peppar inte drabbats av, dock gillar jag att sova på morgonen men kan oxå var vaken hur länge som helst på natten. Önskar så att man ändå visste mer om sjukdomen även om det gått framåt. Vad är det för broms du står på nu? Ges den oxå med spruta? Låter som du haft en jobbig period ett tag, mår du bättre idag? Sägs det att MS:n ändrar sig efter 10 år?? Vill du fortsätta utbyta tankar och funderingar även om dt inte gäller barn så pratar jag gärna vidare :-) Ta hand om dig!! Kram Anna |
|
|
06 - 24.04.2010, 09:21 Hej! Kram |
|
|
07 - 24.04.2010, 11:17 Hej Karin! Pratar gärna mer med dig :-) Hittade en Karin på Facebook med din mail, är det du?? Kram Anna |
|
|
08 - 24.04.2010, 13:15 Japp det är jag! Jag är nybörjare där |