Walkaide
| Inlägg | Författare |
|---|---|
|
01 - 16.06.2010, 22:55 Hej på er alla. |
|
|
02 - 17.07.2010, 13:59 Hei tindrak :-) Det sto en artikkel i det siste nr av det norske ms-bladet, med intervju av en mann som har brukt WalkAide en tid og som nå går helt normalt:-) Jeg siterer noe av det som sto der: Man løfter foten lettere, det blir bedre bruk av kne og hofte og man unngår overstrekk. Mange med droppfot har utviklet et ugunstig gangmønster. Studier i USA har vist at ganghastigheten øker over tid ved bruk av dette hjelpemiddel. Etter ett år ble økningen målt til 47%. Gangmønsteret var nå så innarbeidet at selv om man fjernet instrumentet, så var ganghastigheten 31% høyere. Det koster ca 40 000kr, og i norge dekkes det opp etter søknad fra lege. Det må først testes ut om pasienten kan ha nytte av hjelpemiddelet.> Det høres veldig lovende ut, så jeg håper jeg får med meg legen på dette. Klem Hillevie ",) |
|
|
03 - 15.09.2010, 22:54 Jag är också väldigt intresserad av walkaide. Tyvärr verkar int min sjukgymnast lika intresserad. Varför vet jag ej. Hur som helst verkar det ju som en bra dosa och jag ser inte varför vi i Sverige inte får den möjligheten att få en sådan. Jag menar många av oss i Sverige har ju lika mycket droppfot som de i andra länder... |
|
|
04 - 28.11.2011, 23:39 Hej. Jag har tagit upp ämnet igen (samlat under "sverige långt efter med hjälpmedel". Där har jag lagt in en länk till en intressant föreläsning om Walkaid som hölls redan 2009 vid Ullevåls universitetssjukhus. Jag undrar också var haken finns! |